Ana içeriğe atla

Kayıtlar

arsenik etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

Ankara'nın İçme Suyu ve Kızılırrmak Suyu

Yerel seçimlerin yaklaşması ile iyice alevlenen ülke çapında şehir şebeke suyu tartışması hiç süphesiz ki Ankara'ya Kızılırmaktan getirilen su ile doruga çıkmıştı. İlk önce Ankara'ya Kızılırmak'tan getirilen suyun nasıl getirildiğine bir göz atalım. İki sene önceki yazı Ankara'da yaşayanlar bilirler haftada bir veya iki gün su geliyordu evlere. Belediye her yeri afişlerle donatmıştı suyumuzu tasarruflu kullanalım diye. Gerçek bir kuraklık yaşanıyordu, pek de içme suyu bakımından zengin olmayan ülkemizin başkentinde. Bu aciz durumu gören Başkabakan Tayyip Erdoğan Bakanlar kurulu kararı ile Ankara B. Belediye Başkanı Melih GÖKÇEK'e inanılmaz boyutlarda kredi sağlatarak 10 yıl sürmesi beklenen projeyi alelacele tamamladı ve Kızılırmak suyu Ankara barajlarına akmaya başladı. Burada iki noktaya değineceğim; birincisi belediyeye kullandırılan kredi; eminim ki bunu belediye tek başına ödeyemez zaten kendi borçlarını bile hazine ödüyor. Bu büyük yatırımda tek başına haziney...