Ana içeriğe atla

Kayıtlar

radyoaktif atıksu etiketine sahip yayınlar gösteriliyor

Radyasyonlu Atıksu Arıtma

2013 yılında Fukişima Nükleer Santralinin kirlettiği sular Japon hükümeti tarafından kurulan arıtma tesisi ile arıtılmaya başlamıştı ve biz bunu blogumuzda paylaşmıştık.  http://cevremuhendisleri.blogspot.com/2013/10/radyasyonlu-suyu-artma.html Aradan geçen 10 seneden sonra Japonya Arıttığı Radyasyonlu Suyu Denize Vermeye Başladı. Son açıklamada, 12 yıl önce Fukuşima'da yaşanan nükleer kazanın ciddi bir felakete sebep olduğu ve büyük miktarda radyoaktif maddenin okyanusa sızdığı hatırlatılarak, "Japonya, atık suyu okyanusa dökerek riskleri dünyanın geri kalanına yayıyor ve gelecek nesillere yara bırakma potansiyeli taşıyor" ifadesi kullanıldı. Açıklamada Japonya'nın, okyanusa radyoaktif atık su boşaltma planının güvenli olduğunu ve denize zarar vermeyeceğini henüz kanıtlayamadığı vurgulandı. Ayrıca arıtma tesisinin uzun dönemli güvenilirliği, radyoaktif atık suya ilişkin verilerin doğruluğu ve denetim mekanizmalarının etkinliği gibi uluslararası endişelerin hala gider...

Radyasyonlu Atıksu Arıtma

Japonya Fukişima'da 2011 yılında meydana gelen nükleer sızıntı sonrası, radyasyon ile kirlenen deniz suyunu arıtmak için radyasyonlu atıksu arıtma tesisi kuruldu. Nükleer sızıntının başlaması ile yüksek oranlarda radyoaktif atık su ile karışarak uzunca bir süre okyanus suyunu kirletti ve halihazırda kirletmeye devam ediyor. Radyoaktif atıksu şu döngü ile oluşuyor. Nükleer reaktör yakınındaki yer altısuyu kaynakları radyaktif sızıntıdan etkilenerek kirleniyor. Daha sonra radyaktif olarak kirlenmiş yer altı suları, yer altı nehirleri vasıtası ile okyanusa ulaşıyor. Açık okyanusa ulaşan radyoaktif olarak kirlenmiş atıksular, coğrafi olarak Japonya yakınında olan yerlerden başlayarak, belkide gezegendeki tüm okyanus ve deniz su kaynaklarını tehdit ediyor. Tipik atıksulardan farklı olan radyaaktif atıksuyun arıtılmasıda farklı teknolojilerle mümkün kılınıyor.